Dagens lektion

Idag har jag börjat måla och gjort en grovskiss av min ide på ett skisspapper. Jag tyckte det gick bra att måla och att jag fick till detaljerna helt okej!
Idag jobbade jag bara med blyerts men på nästa lektion ska jag måla på det riktiga pappret och om jag hinner fylla i det som ska ha färg i sig. Sedan måste jag komma på hur jag ska skriva texten under, vad jag ska använda för text.
Bildlinda
2015-03-11 @ 19:09:01

Härligt att du är i gång!
Ska du arbeta med pensel? Akrylfärg? Kanske göra en riktigt stor bild. Ta plats? Det blir ju ytterligare en tolkning i ditt verk om jämställdhet :)

Det går ju att skapa form på ett annat sätt med akryl eller oljefärg än med färgpennor. Dessutom utmanar du dig extra med färgarbete/blandningar. Fundera!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0