Planering

Hej, nu har jag äntligen bestämt mig vad jag ska göra!
Jag tänker använda mig av metoden att måla för att visa mitt tema "jämställdhet" där jag tänker på ordets betydelse som skillnader mellan kvinnor och män. Jag tänker måla en kropp som bara har organ och skelett i sig men huvudet har kort hår på ena sidan och långt på andra och under tänker jag skriva "vi är alla lika på insidan".
Bildlinda
2015-03-11 @ 19:04:26

Åh, så härligt att du har en idé! Fundera på hur du ska utveckla dina tankar med "underbyggda argument" - det fixar du säkerligen galant :)

Tänk på jämställdhet ur olika perspektiv
- Vad tänker du kring jämställdhet i ett individperspektiv? Vad tycker du? Vad ser och upplever du?
- I olika grupper - kanske i skolan? Ser du skillnader? Tex på hur lärare behandlar elever beroende på kön?
- Ser du skillnader i ett samhällsperspektiv? Hur är det? Är det jämställt i dag? Varför? Varför inte?
- I ett globalt perspektiv? Är det stora skillnad över världen? Varför? Vad tror du att det beror på?
//Bildlinda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0